Warsztaty profilaktyczne

Powiększ obraz

Zdrowie psychiczne to pełny dobrostan fizyczny, psychiczny i społeczny człowieka – tak pojęcie to zostało zdefiniowane w Konstytucji Światowej Organizacji Zdrowia, przyjętej w 1948 roku.

Zdrowie psychiczne rozumiane jest jako stan dobrego samopoczucia, dzięki któremu możemy wykorzystywać swoje zdolności i rozwijać umiejętności, podejmować wyzwania, szukać rozwiązań sytuacji życiowych, być częścią społeczeństwa i mieć wpływ na jakość podejmowanych kontaktów i interakcji społecznych. Pozwala nam uczyć się, pracować, brać odpowiedzialność za własne życie.

Zdrowie psychiczne to o wiele więcej niż brak zaburzeń psychicznych.

Życie w ciągłym stresie, pod presją czasu, nieustanna pogoń za dobrami materialnymi,a także kontakty społeczne oparte w dużej mierze na interakcji za pośrednictwem portali społecznościowych oraz komunikacji za pomocą środków multimedialnych – wszystko to działa destrukcyjnie na psychikę dzieci, młodzieży i dorosłych.

Warto przy tym podkreślić, że jakość zdrowia psychicznego w okresie dzieciństwa i dorastania ma wpływ na rozwój psychomotoryczny, zakres nabytych umiejętności, efektywność nauki, sposób budowania relacji z ludźmi, dbanie o własne zdrowie, czy też samodzielne i odpowiedzialne radzenie sobie z napotkanymi w życiu trudnościami.

W trosce o zdrowie psychiczne młodzieży i nauczycieli, w nasze szkole odbywały się warsztaty profilaktyczne w ramach projektu ,,Deinstytucjonalizacja szansą na dobrą zmianę”.

Warsztaty te, były realizowane przez Zespół specjalistów Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego w Nowym Targu. Niektórzy z nich, sami doświadczyli kryzysu i potrafili sobie z nim poradzić.

Prowadzący przekazali wiedzę na temat tego, jak radzić sobie z trudnościami natury psychicznej, co zrobić, gdy pojawi się kryzys, czy i jakie są możliwości uzyskania pomocy.

Dzięki tym warsztatom młodzież naszej szkoły będzie miała większą świadomość potrzeb i możliwości korzystania z profesjonalnego wsparcia w kryzysie. Udział w warsztatach wzmocni też kompetencje osobiste. Natomiast nauczyciele i wychowawcy będą lepiej przygotowani do reagowania na niepokojące objawy wskazujące na kryzysy występujące u młodzieży.

Opracowała: A.T.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.